I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 30, 2010

CiNta YaNg KeHampaaN

puas kurayu...puas kuseru...jawapanmu tetap yang dulu...namun,kasihku padamu cukup padu..lantaran itu...aku kan terus menyerumu..pada yang satu....


indahnya bait-bait kata yg aku copy dr NOVEL TAUTAN HATI ni...dh lama sgt x mencetuskan idea...kali ni..idea aku tuk aktifkan ruang blog ni berserabut..tersangat keliru...la ni aku nk cite sal cinta remaja skrg...MasyaAllah....moga aku dijauhkan..dilindungi dr segala pembohongan dunia ini ya ALLAH..

sjk akhr2 ni..aku sllu bc brite sal mslh cinta remaja skrg..hampanya....cinta yg dikatakan lahir suci dr hati...sng diodai dgn titik hitam yg xkan hlg slama2nye....kdg2..bla aku bc crite2 sal mslh cinta remaja melayu skrg ni..aku jd tkut...sbbnye..aku msh remaja..aku jd tkut...aku "terjadi" mcm diorng..Ya Allah...kukuhknlh imanku...

rmai yg ckp..its normal beb...dh nama kapel..xsahlh klu x pgg2..x peluk2...x kiss2...yeah..bg aku...keinginan camtu..mmg nrmal bg yg agak teruja dgn pembohongan dunia...sbb tu...cinta tu jd kehampaan yg rasa jauh dr redha Tuhan...bla dh bunting...dibuang plak rezeki Allah..alangkah jlsnye skrg ni..gejala hendonisme brleluasa...xkiralah kat mne2...akhlak dan moral yg diajar dlm setiap agama tidak diprktikkn...itulh yg ketaranya juga brlaku dlm dunia umat nabi yang brbangsa melayu...aku jd tkut sbnrnye bila trjebak dgn perkataan 'kapel' ni skrg...kapel its HARAM...dh bnyk fakta yg keluarkan berkaitan kapel ni..tp..msh rmai yg x ambik kisah sbnrnye...kdg2 aku sndri jd keliru..kdg2 aku stuju gak...bg yg kapel ni..x pgg satu sama lain..xjd mslh sbnrnye..tp..bla dh da fakta dlm dalil yg kata kapel ni blh menimbulkn nafsu syahwat..aku konfuse..jd tkut sbnrnye...dn aku rse btl gak..bla kita jeling2..msti dia ngat kita syok kt dia..bla kita pgg skit2...mstilh dia nk pgg lg bnyk..kn??..bila kita dh bg skit..mstilh dia nk semua...kn??..cmtulh sifat manusia sbnrnye...yg dr azali ttp ada...xpnh brpuas ati dgn apa yg ada..dek sbb tulah..klu blh semua nk..kn???(mse ni mind aku x ok..skit pale teramat sgt...jd ala2 dak baru blajar fkrnye)...

nk bahagiakan dr..sng je..nk dpt cnta yg x hmpa pon sng sgt...org katalh..tp mmg sng ckp..nk wat je ssh..mane xnye..hdp kita ni brkisarkn pd 2 bnda yg pntg...akal...ngan hati yg ada nafsu...klu kita leh ltk akal pd podium 1..for sure..xkn ade cinta yg hampa..tp.bla kita ltkkn nafsu pd tmpt ...sure..cinta tulh cinta yg kehampaan....

so...main ideanye...ltkkn akal pd tmpt 1..bru kita leh fkr normal...=)

No comments: