I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, March 22, 2010

IndahNye SenYuman




'tak perlu takut dengan rase takut, tapi jangan smpai hilang rase takut..'

'walau ape pun jadi, halangan, rintangan, cabaran dan penderitaan, satu yang penting bagi aku......SENYUM, SENYUM dan SENYUMMMMMMMMM'

'prof habib psn ringkas jerk:snym jewlh..x ssh atinye...=)'

'sha, jgn sedey2!!!aku suka ngan senyuman manis kau tu!!tunjukkan yg kau bahagia wlupun kau sedey sbnrnye!'

'sila buat senyum chomeyl skrg'


permulaan kisah yg menarik...mungkin sblm ni aku dh msukkan tentang the power of smile kat blog ni..tp kali ni..aku nk cite lg..coz..aku sgt tertarik ngan shoutout teman2 aku yg aku bc,crite suka suki diorng sal senyum ni..dan juga NASEHAT FREE dr prof aku...gara2 aku majuk ngan kwn2 smpai NK SENYUM PON SOSAH..!!..1 shoutout...solan yg ditanya oleh kwn aku..knp kite x perlu dgn rase takut, tapi jgn sampai hilang rase takut.....jwpnnye...takut itu perasaan..perasaan tu nikmat kehidupan...bila xde rase takut..hlglh rasa nikmat hidup tu.....kan2..???=)

kaitannye ngan shoutout ke2, 3 dan 4....sama gak cam senyuman..senyuman tu..satu nikmat, satu tonjolan perasaan kite pd sesuatu..kite suka, kita senyum..xpon ketawa gembira..kita bahagia..kite senyum...sng kata...senyum adalah tanda kegembiraan dan kebahagiaan kite...pepatah pon kata, senyum tu sedekah..org yg senyum dan membalas senyuman akan dpt ganjarannye...waaa..besarnya makna nikmat yg Allah beri pd kite..kan..??..=)




sedar ataupun x setiap perlakuan kita akan dinilai oleh mata2 yg memandang dan mampu melihat (malah insan yang tidak mampu melihat juga pasti akan merasa dan sekaligus menilai)... Klulh senyuman itu terlalu 'mahal' harganye..camne...org2 sekeliling akan berasa mudah utk mendekati??... Padahal, masyarakat sebenarnye sgt suka 'Judge a Book By Its Cover'... walau berjuta kali diingatkan jgn sesekali menilai sesuatu dari luaran.HAKIKATNYE, sbb itu kite perlu menghadiahkan senyuman agar insan2 disekeliling mampu merasakan kehadiran mereka diterima.

Jgnlh sbb x knl..ssh sgt kita nk bg senyuman..tu yg aku blajar dr prof ksygn aku..hehe..alkisahnye terkena gak kt aku mase skolah2 dolu...bkn xnak senyum..cuma aku senyum CIPUT jerk...diorng ckp aku senyum x ekhlas...ade ke patot..ishk2!!..aku ni PEMALU sbnrnye..tu psl..ssh nk pndg org..nk snym ngan org..asyik jln tgk lain jerk,(konon lah)...=)satu gi..klu senyum melampau2 plak..org ingat kita x btl..kan2..???salah sbnrnye tu..menurut kajian aku sndirilah(kononnye dan mungkin auta)..org yg senyum x bertempat ni...sbnrnye..bnyk kisah yg menggembirakan dia..then, sbb tulah..dia x hbs2 senyum..mane taknye...bnyk kisah yg menggembirakan dia ingat dan INGAT..!!..so..sbb tulah dia senyum jerk...btl x, btl x???..=)

senyuman juga penutup duka kite....mcm shoutout teman aku ni...wlu apepun hlgn, cbrn, rintangan dan dugaan..yg pntg bg dia SENYUM...ye btl!!..aku setuju ngan kata ati dia tue....coz...senyuman buatkan org lain bahagia...biarpun hati sengsara...dan dikatakan hipokrit bg org lain...tp..org xkan tau kita sengsara atau x..klu kita btl2 tonjolkn senyum ikhlas kita tue....kan..???...=)

plg aku suka...bila org yg tgk kita puji senyuman kita cantik, mmbahagiakan..dan blh watkn diorng tersenyum gak wlupon hakikatnye..kite ni TAK CANTEK...!!...sape ckp x cantek??SEMUA manusia CANTEK tau..SYUKUR ngan pe yg ada...kan..??..=)

so..moral of the storynye.....jgn kedekut ngan senyuman..sbb senyuman ni satu nikmat perasaan yg ALLAh bg kat kite...salah satu kepentingannya juga agar wujud ikatan persaudaraan lebih2 lagi ikatan satu akidah. Bukankah islam itu bersaudara...kan?kan??....=)




akhir kata, watlah SENYUM CHOMEYL anda selagi anda mampu tersenyum..senyumlah seikhlasnye utk bg kebahagiaan kepada org lain..senyumlh kpd diri anda sendiri utk biarkan anda rase bahagia selaamanye...dan..plg penting...SENYUMAN ITU SEDEKAH... setiap sedekah itu ibadah,setiap ibadah itu diberi pahala...TAPI..satu yg kena anda ingat...tak semua senyum itu sedekah..kan2??..=)

No comments: