I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, August 12, 2009

TeRaPi PeRnAFaSaN UnTuK SaKiT KePaLa DaN KeLeTiHaN

kita memiliki hidung berlubang disebelah kiri dan disebelah kanan....Apakah fungsinya sama untuk menarik dan membuang nafas??

Sebenarnya fungsinya tidak sama dan dapat kita rasakan perbezaaannya. Sebelah kanan mewakili matahari(mengeluarkan panas) dan sebelah kiri mewakili bulan(mengeluarkan dingin)

Jika sakit kepala, cubalah menutup lubang hidung sebelah kanan dan bernafaslah melalui hidung sebelah kiri dan lakukan kira-kira 5 minit, sakit kepala akan sembuh

Jika anda merasa lelah, tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Lakukan ulang-alik. Tidak lama kemudian, anda akan berasa segar kembali sebab hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin.

Perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri sehinggalah hatinya cepat menjadi dingin..betul kerrrr????

Lelaki akan bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan sehingga cepat menjadi marah.

Apakah anda pernah perhatikan saat bangun tidur, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat? Sebelah kiri atau kanan? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, akan kita akan berasa cepat lelah. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas..Anda akan segar kembali.

P/s:Ikut jangan tak ikut.

(copy from istimewa untukmu.com)

No comments: